HOME

    QSL

    VHF

    HF

    CONTESTING

    RIGS

    LINKS

I. subregionál 2000 z Litického Chlumu - zimní táboření

    Pro 1. subregionál v roce 2000 jsem vybral kótu Litický Chlum. Doufal jsem, že počasí bude minimálně takové jako v roce 1999, kdy jsem závodil z Masnice nad Letohradem. Leč člověk míní, příroda mění. Měl mne varovat únorový provozák, který jsem zkusmo odjel také z Chlumu. To jsem přijel do Litic už v sobotu večer, a vystup na kótu, jsem provedl za večerního šera a za vydatného chumelení. Do rána napadlo 10 cm sněhu. A ráno když jsem stavěl anténu bylo odhadem kolem –5. Milně jsem se domníval, že jde o poslední záchvěvy zimy. To jsem ještě musel zase shánět tři soušky na kotvení stožáru. Ty co jsem si udělal loni a pečlivě schoval do roští, asi někdo našel a upotřebil na něco jiného

    Na subregionál jsem vyrazil v sobotu 4.3.2000 v poledne. V Liticích na nádraží jsem 12.28 SEZČ (11.28 UTC). Bylo to trochu pozdě, ale když to pude dobře měl bych být QRV cca v 14.30 UTC (půl hodiny po začátku závodu). Počasí bylo takové aprílové. Chvíli svítilo slunce, chvíli bylo zataženo, občas proletoval sníh a teplota byla kolem nuly. Nahoře na kopci (ve 12.30 UTC) foukal čerství vítr, ale nebylo to nic kritického. Na zemi leží 5 cm sněhu. Postavil jsem stan a začal montovat anténu. 14.30 je anténa v 11 metrech. Dělám poslední práce na stožáru, a dorovnávám kotevní lana. Přišlo pár silnějších poryvů větru. Pak jsem si všimnul, že se ke mně od SZ blíží bílá stěna. Za sílícího větru jsem rychle posbíral věci, které jsem měl ještě venku, naházel jsem je dostanu, kam jsem pak skočil taky. Jen jsem zatáhl zip, přišla vydatná sněhová přeháňka. To co padalo nebyly vločky, ale sněhové kuličky velikosti 3-4 mm, něco jako polystyren. Silný vítr hučí v “ráhnový” a já se modlím, aby neujela pata stožáru, která byla tak trochu na dobré slovo. Vzhledem ke směru a síle větru by mi anténní systém s největší pravděpodobností skončil na hlavě. Pokouším točit anténu po směru větru, tak aby měla co nejmenší odpor.

    Po 15 minutách chumelenice ustala a i vítr se trochu utišil. Vystrčil jsem hlavu ze stanu. Během chvíle napadlo snad 5 cm sněhu. Bílá smršť zatím ode mne směřovala dál na Ústí nad Orlicí. Po této přeháňce se začalo citelně ochlazovat. Je 14.45 UTC.

    Měřím PSV, 1:1, anténa to přežila.

    Něco málo sním a rychle chystám věci na závod. Sešit (deník), čtvrtku A4 (seznam call), ...

    Začínám SP na spodním konci fone segmentu

    15:08UTC OE3XXA
    .
    .
    V 18.09 mám 58 QSO.
    Vařím večeři a čaj. Je hnusně. S různou intenzitou občas chumelí. Teplotu typuji kolem –5. Fouká čerstvý vítr. Mám oblečeno vše co mám a sedím v péřovém spacáku. Čepici mám přes uši a pak mám teprve sluchátka. Na levé ruce kterou otáčím stožárem mám rukavici. Pravou rukou píšu a obsluhuji TRX, tu mám zatím bez rukavic, ale prsty mi tuhnou. Zahřívám je jak se dá. Když volám výzvu, a nemusím ladit (a nikdo mne právě nevolá) strkám je do spacáku. Při SP režimu je to horší. Zkouším ladit tlačítky UP, DW na mikrofonu, přičemž ruku s mikrofonem mám schovanou, ale moc mi to nejde.

    V 23.56, 110 QSO. Dávám si hodinový spánek.

    Probouzím se 01.15, vůbec se mi nechce. V 01.23 OK1ANA jinak na SSB – pusto a ticho. Na CW si netroufám dělat ostudu – s ručním klíčem a stuhlejma rukama. Tak opět usínám.

    Probouzím se v 05.30 UTC a dělám jen OK1CYC. Jinak zas nikavo. Tak hodím chrupku ještě na hodinku.

    06.29 S51ZO, jinak je to špatný. Přecházím proto na CW a dělám celá 4 QSO. Na víc nemám nervy. Pak dál střídavě hlídkuji a nebo volám výzvu na SSB. Mezi tím vařím čaj.

    Venku je dobrých 15 cm čerstvého sněhu. Oproti včerejšku už tolik nefouká ani nechumelí, ale je totálně zataženo. Teplota mírně pod bodem mrazu. Počasí, že by psa nevyhnal. Ani já příliš nevylézám. Jen v těch nejnutnějších případech. Zas mne všechno tlačí a bolí, nejvíc zadek. Ve chvílích, kdy opravdu není zbytí a já jsem nucen opustit stan, a můj pohled zabrousí do údolí, kde z komínu malých baráčku stoupají stužky bílého kouře, pochybuji o smyslu svojí činnosti. Ale bojuji dál.

    V 08.00 126 QSO.

    V 10.00 142 QSO .Rozhoduji se, že do konce to nevydržím. Pojedu domů o vlak dřív. Jak říkají kamarádi horolezci “schází morál”.

    V 11.33 dělám poslední QSO s pořadovým číslem 150 a začínám balit.

    Zjišťuji, že jsem vážně podcenil radu kamaráda, který má se zimním tábořením letité zkušenosti - nedal jsem pod stan izolační vrstvu chvojí. Pouze uvnitř stanu jsem pod karimatku položil obal od stožáru (bývalý vak na sjezdové lyže). A když jsem obal vytáhl byl totálně nacucaný vodou. Vlchkost uvnitř stanu kondenzovala na studené podlaze a proto mi asi také nebylo od spodu nejtepleji. - chybami se člověk učí.
     

     

      QTH : Litický chlum
      WW Lokator : JO80EC
      Nadm. vyska: 603 m
      Pasmo : 144 MHz
      Kategorie : I.
      LOG : Atalanta Locator ver. 12.04

      Pocet QSO : 150
      - Dvojita : 1
      - Chyby : 0
      ------------
      Platna QSO : 149

      Soucet bodu: 21 922
      ODX : DK5PD v JN39VV na 613 km
      Pocet DXCC : 9

      DXCC :121xOK 8xDL 7xOM 4xSP 3xS5 2x9A
      2xHG 1xI 1xOE

      Pocet WWL : 23
      WWL : 31xJO70 31xJN89 22xJN79 14xJO80 12xJN99 8xJO60
      7xJN88 4xJN69 3xJN86 2xJO90 2xJO50 2xJN59
      1xJO51 1xJN98 1xJN97 1xJN95 1xJN85 1xJN78
      1xJN75 1xJN65 1xJN58 1xJN48 1xJN39

      WWL map :
               JO51
               JO50 JO60 JO70 /QTH/JO90
      ------------------------------------
      JN39     JN59 JN69 JN79 JN89 JN99
          JN48 JN58      JN78 JN88 JN98
                                   JN97
                              JN86
                    JN65 JN75 JN85 JN95

      QSO v QRB
      ----------------
      < 100 62x
      100 - 199 60x
      200 - 299 11x
      300 - 399 8x
      400 - 499 2x
      500 - 599 5x
      > 599 1x
      ----------------
      ALL 149

      Hodina QSO Body Pr. DX Znacka S SV V JV J JZ Z SZ
      -------------------------------------------------------------------------
      15-16 28 3731 133 613 DK5PD 1 - - 6 2 9 9 1
      16-17 4 709 177 363 HG1Z - - 1 1 2 - - -
      17-18 25 2784 111 510 S55M 1 - 4 4 2 3 7 4
      18-19 8 947 118 252 OL6MS 1 - - 2 - - 3 2
      19-20 10 1364 136 218 OM3U - - - 1 3 - 5 1
      20-21 20 2023 101 215 OM1DK/P 1 - 1 7 1 1 8 1
      21-22 4 653 163 340 HA5KDQ - - - 2 - - 2 -
      22-23 3 735 245 505 9A5Y 1 - - - 1 - - 1
      23-24 7 909 129 200 OK1TDX/P - - 1 1 - 1 3 1
      01-02 1 43 43 43 OK1ANA - - - - - - 1 -
      05-06 1 120 120 120 OK1CYC - - - - - - 1 -
      06-07 3 903 301 375 S51ZO - - - - 3 - - -
      07-08 11 2177 197 448 DG9NCX - - 2 - - - 8 1
      08-09 12 1839 153 583 IK3TPP/3 - 1 4 2 1 2 2 -
      09-10 4 1014 253 518 DK0ES - - - 1 - 1 2 -
      10-11 3 824 274 556 9A3BT - - 1 1 1 - - -
      11-12 5 1147 229 392 DF0ILM - - - 1 1 - 3 -
      -------------------------------------------------------------------------
      Celkem 149 21922 147 613 DK5PD 5 1 14 29 17 17 54 12
      TOP 10
      --------------------------------
      1. DK5PD JN39VV 613 km
      2. IK3TPP/3 JN65FN 583 km
      3. 9A3BT JN95DG 556 km
      4. DK0ES JN48TN 518 km
      5. S55M JN75XM 510 km
      6. 9A5Y JN85PO 505 km
      7. DG9NCX JN59BT 448 km
      8. DK1GO/P JN58KS 424 km
      9. DL1NEO JN59KV 394 km
      10. DF0ILM JO51MC 392 km

       

       

    (C) 2002 OK1TGI