Polňák 2000 Králický Sněžník – Dobří holubi se vracejí

Nechtělo se mi prožít situaci z loňska, kdy se mi v sobotu v 12.00 UTC, po šesti hodinách usilovného pochodu, při dobývání posledních pár výškových metrů kopce, vyhoupla nad obzor anténa řádně přihlášeného radioklubu OK2KDS. Stres z nutnosti rychlé změny stanoviště, časová tíseň a obava z toho, že budu své sousedy z OK2KDS rušit, je nezapomenutelný zážitek. Ale že bych ho musel prožít dvakrát ? Proto jsem si kótu s dostatečným předstihem přihlásil a vyrazil jsem na cestu již v pátek před závodem.
Pro přesun na kótu používám z principu pouze hromadné dopravní prostředky ( v tomto případě vlak) a svoje nohy. V pátek, v 18.20 SEČ mě průměrnou rychlostí 25,6 km/h místní lokálka dopravila ze stálého QTH do stanice ČD Červený Potok, výchozího bodu mého pěší anabáze.
Po překonání prvních 6 km, během kterých můj batoh (jeho velikost a tvar) již tradičně přivedl v úžas několik kolem cesty se pasoucích býčků, a jednoho místního myslivce s dvojkou přes rameno. Myslivec byl dobrý muž. Strávil jsem s ním pár krásných chvil, kdy mi vykládal o liščí vzteklině a já na oplátku ho zasvěcoval do tajů hamspiritu.
Ve 20.30SEČ jsem dorazil do prvního výškového tábora, velkého krmelce se seníkem, ve kterém jsem hodlal přečkat noc. Krátce večeřím a v 21.30 jsem již uložen ke spánku. V 22.10, za šera, přijíždí na horském kole Tom, kamarád (neamatér). Týden před závodem jsem se mu zmínil, že zase vyrážím na kopec. Tvářil se, že ho to zajímá a že by byl rád u toho. Já osobně jsem příliš nevěřil v jeho účast, no ale ........ bude nás víc, nebudeme se bát vlka nic. I když už jednoho mám.

6.00 Budíček.

6.30 Na zbylých 12 km a 500 metrů výškových vyrážíme oba pěšky. Střídáme se v nesení mé výstroje a výzbroje (cca 35kg) a ve vedení Tomova kola. Počáteční rychlost, dle palubního počítače kola, 4,5 km/h. V prudším výstupu mezi svážnicemi ukazuje 0.

9.30 kóta 1424, dofuněno. Svítí sice slunce, ale teplota srážena čerstvým západním větrem není příliš vysoká. Rychle převléknout do suchého, postavit stan a doplnit ztracené kalorie. Za mírné Tomovi pomoci a úžasu kolemjdoucích turistů postupně sestavuji jedenáctiprvkovou FTFT a připevňuji ji na teleskopický stožárek, který vysunuji do 4 m.

10.00 UTC vše připraveno: ICOM 251 (5W, 144MHz all mod ), F9FT TONA 11elementů, 2 Pb akumulátory po 7,2Ah, deník papírový. Jaký to přepych !! To ještě nebylo přepychu konce.

12.00 UTC dorážejí manželka (Tomova) a přítelkyně (moje) a vlečou batoh jídla !!! Do mého batohu se většinou kvůli baterkám, TRX, stanu, a všeho ostatního harampádí, příliš jídla nevejde. Proto jsem u teplé polévky, housky se šunkou a se slzou pod víčkem vzpomínal na loňský Polní den, který jsem přežil o chlebu s ramou a se solí.

13.45 zapínám zařízení a navazuji dvě kontrolní spojení.

14.00 Konečně to vypuklo OK1KFX 59 001 JO80KE..........

15.00 UTC, 40QSO, 5052 bodů, 126 průměr km, ODX: 268km OK1KFB/P
Zbylé osazenstvo pikniku (XYL a kamarád s manželkou) již mají dost mého nesmyslného závodění a odcházejí zpět do civilizace.
Opět sám..........

21.45 přesto že jsem si na začátku slíbil, že pojedu nonstop, zase, jako každý závod, usínám
180 QSO, 25935 bodů, 163 km průměr, ODX: 547km 9A7S a DL0UL/P

2.00 Budíček. Uvědomuji si, že jsem dlouho neviděl, pytel na stan !! Že by ho tak vzal vítr ??

3.00 Prohledávám blízkou (již polskou) kosodřevinu, která je ode mne po větru. Žádnou součást svého stanu však nenalézám.

3.30 Vracím se a nalézám "pytel na stan"…… pod stanem.

4.00 První stížnosti na můj signál, vyměňuji proto baterku a jedeme dále močálem černým kolem bílých skal

6.28 přichází ODX celého závodu, YU7ACO    KN05QC    657km

8.00 Zahřmělo ,vylézám ze stanu. Na severu, v Polsku, je to pěkně černý. Naštěstí zatím fouká od jihozápadu. Přepěťovou ochranu žádnou nemám a tak lehce stoupá nervozita....

9.00 OK2OSU- děsný signál. Jejich, místy až 4S silné škvrkání, je snad po celém pásmu.

10.00 Počet QSO nic moc, málo S5 (3x) a 9A(3x). Jsem asi namlsaný z loňska.

11.00 Opět dochází baterka, jsem proto nucen obrátit svoji pozornost více na CW, kde to tolik nevadí. Signály z jihu jsou slabé, situaci znepříjemňuje nárazový vítr který mi mele s anténou. Zase jsem ji špatně postavil, otáčení mám na pravou ruku a protože pravou ruku zároveň píši log, je to vzhledem k tomu větru dosti tristní. V kritických situacích, kdy poryvy větru působí na anténní systém a signál stěží pohne S-metrem, tak pravačkou držím stožár do nejlepšího směru a levačkou píšu (spíš se pokouším psát) a dávám na ručním klíči. Hrůza !!

12.00 (11-12 7QSO)Dotahuji svorky na napájecím kabelu abych snížil úbytek napětí a bojuji dál. Hlavně na CW.

13.00 (12-13 4QSO) Ještě hodinu, Všechno mě bolí hlavně záda a zadek............ Ve stanu o půdorysu 2,3 x 1,8m a výšce 1,2 metrů stěží najdete pohodlí.

13.58 Poslední spojení T91EDO (JN84UI – 651km), taková třešinka na dortu.

14.00 Ticho ................256 QSO o 80 spojení méně než vloni, ze stejného kopce, škoda. Asi byli minule lepší podmínky.

Suma sumárum: 45 461bodů, 179 km na jedno QSO

174xOK, 35xOM, 13xDL,13xSP, 5xHG, 4x9A, 3xOE, 3xS5, 3xYU, 1xT9

Cestou zpět opět přespávám v seníku. Je poznat, že se v příjmu lepším,… chytím kde co. Nepřiklad přes noc jsem v seně chytil blechu.